Komplikacije endoskopijskih pregleda

KOMPLIKACIJE ENDOSKOPSKIJSKIH PREGLEDA
Neželjene nuspojave I komplikacije u gastrointestinalnoj endoskopiji izrazito su rijetke. Međutim, to je istina samo u endoskopskim jedinicama s iskusnim osobljem, te suvremenom opremom I nadzorom kao što je u slučaju Poliklinike Apnea.
Komplikacija gornje endoskopije, odnosno gastroskopije javljaju se u manje od 0.1% bolesnika i uglavnom su vezane za kardio-pulmonalne neželjene događaje. Tipična komplikacija kolonoskopije je perforacija debelog crijeva u 0,2% bolesnika.
Kronična opstruktivna plućna bolest, koronarna srčana bolest, bolesti srčanih zalistaka i na kraju, ali ne i manje važno, visoka životna dob, moraju se uzeti u obzir kao činioci rizika za razvoj komplikacija pri ovim postupcima. To je moguće kvalitetno procijeniti samo u ustanovama gdje rade liječnici s višegodišnjim iskustvom u struci te iskusne i dobro educirane medicinske sestre.

Standardiziran proces čišćenja i strojne dezinfekcije instrumenata je od velike važnosti za sprečavanje prijenosa zaraznih bolesti tijekom endoskopskih pregleda i zahvata (poglavito virusnih hepatitisa B ili HIV infekcije).

Poliklinika Apnea posjeduje najsuvremenije, računalno nadzirane termo-dezinfektore i vakuum sterilizatore za strojnu dezinfekciju i sterilizaciju endoskopskih aparata i endoskopskog akcesorija pridržavajući se svih propisanih visokih standarda Europskog endoskopskog društva (ESGE i ESGENA-e)

Gastroskopija, kolonoskopija i biopsija su dakle vrlo sigurne metode kada ih izvodi liječnik koji je prošao posebnu izobrazbu u izvođenju endoskopskih procedura. Komplikacije su izrazito rijetke i uključuju mogućnost krvarenja na mjestu uzimanja biopsije, perforacije stijenke organa te eventualno potreba za bolničkim liječenjem i operacijom, a vrlo rijetko mogu biti i smrtne. Komplikacije se obično javljaju ako postoji značajna bolest želuca, dvanaesnika ili debelog crijeva. Važno je prepoznati rane znakove mogućih komplikacija i odmah kontaktirati liječnika u slučaju pojave krvi u stolici, crne stolice, jakih bolova u trbuhu, temperature ili tresavice.