KAKO se liječi KOPB?

KOPB se ne može izliječiti. Promjenom načina života i primjenom određenih lijekova može pomoći da se bolesnici osjećaju bolje, budu aktivniji u životu, i da se uspori napredovanje bolesti. Prestanak pušenja je najvažniji korak koji bolesnik od KOPB može učiniti. Savjetovanje sa liječnikom, uključenjem u grupe za potporu te primjenom zamjenske nikotinske terapije može se uspjeti u prestanku pušenja. Korekcija prehrane uz korištenje kalorijskih napitaka može usporiti propadanje mišića. Konzumiranje češće manjih obroka hrane, odmaranje prije jela i uzimanje vitamina može poboljšati stanje. Održavanje kontinuirane svakodnevne aktivnosti također je važna mjera u liječenju KOPB. Od lijekova koji se koriste kod KOPB na prvome mjestu su bronhodilatatori lijekovi koji opuštaju mišiće u stijenci dišnih putova, na taj način ih šire i olakšavaju disanje. Ovisno o težini bolesti uzimaju se bronhodilatatori kratkog ( djeluju 4­6 sati) ili dugog djelovanja ( djeluju oko 12 sati).

Kombinacija bronhodilatatora i kortikosteroida za inhalaciju koristi se kod pacijenata s teškom KOPB , čestim pogoršanjima i slabijim uspjehom liječenja samo sa bronhodilatatorom. Ponekad se kombinira i po tri lijeka za inhalaciju. Cijepljenje u sezoni gripe se preporućuje za sve osobe starije od 65 godina kao i cijepljenje s pneumokoknom vakcinom. Plućna rehabilitacija u smislu programa vježbe, treninga zbrinjavanja bolesti, načina prehrane i psihološko savjetovanje.

Trajno kućno liječenje kisikom­ za bolesnike s teškom KOPB i niskom razinom kisika u arterijskoj krvi. Povremena potpora kisikom koristi se u epizodama pogoršanja tijekom bolničkog liječenja.

Kirurško liječenje – bulektomija i redukcija plućnih volumena kod bolesnika sa emfizemom u gornjim plućnim režnjevima odstranjenje jednog plućnog režnja. Transplantacija pluća kod bolesnika koji ispunjavaju kriterije za transplantaciju. Osim osnovne bolesti potrebno je liječiti i komplikacije te popratne bolesti koje su često udružene s KOPB (bolesti srca najčešće).