Što su poremećaji spavanja?

Poremećaji spavanja su zdravstveni poremećaji koji utječe na to koliko i kako dobro spavate. Uzroci poremećaja spavanja se kreću od loših životnih navika do ozbiljnih zdravstvenih problema koji narušavaju normalno funkcioniranje tijekom dana te dovode do oštećenja pluća, mozga i srca. Ako se ne osjećate odmorno u jutarnjim satima, posjetite liječnika. Nedostatak sna ozbiljan je problem koji narušava Vaše zdravlje i sigurnost.

Opasnosti lošeg sna?

Nedostatak sna može uzeti danak u gotovo svim aspektima svakodnevnog života. Istraživanja su povezala poremećaje sna s prometnim nesrećama, s problemima loše raspodjele svakodnevnih poslova, ozljedama vezanim uz posao, problema s pamćenjem i promjenama raspoloženja.
Nedavna istraživanja također sugeriraju da poremećaji spavanja mogu doprinijeti srčanim bolestima, pretilosti, dijabetesu te uzrokovati povišen krvni tlak

Simptomi poremećaja spavanja

Simptomi mogu varirati ovisno o vrsti poremećaja spavanja, a mogu uključivati:
prekomjernu pospanost tijekom dana
poteškoće pri usnivanju i održavanju sna
hrkanje ili kratke pauze prestanka disanja tijekom spavanja
nemir nogu i bolove u nogama (restless legs)
nepravilan rad srca
umor tijekom dana

Ciklus spavanja

Postoje dva oblika sna:
1) REM spavanje
2) ne-REM spavanje.
REM spavanje se povezan s brzim pokretima očiju i snovima (po čemu je dobio i ime). Čini oko 25% normalnog sna, i obično dolazi u duljim razdobljima pred jutro.
Ostatak spavanja provodimo u ne-REM spavanju, koji se sastoji od četiri faze – od plitkog sna (stupanj 1) do dubokog sna (stupanj 4).

Poremećaji spavanja ometaju normalan ciklus spavanja, odnosno sprečavaju dobar noćni odmor organizma.

Koliko spavanja je dovoljno?

Potrebe za snom variraju od osobe do osobe, ali opće smjernice su:
16 sati za dojenčad
9 sati za tinejdžere
7-8 sati za odrasle
Treba imati na umu da je nekim odraslim osobama dovoljno 5 sati sna, a drugima je potrebno čak 10 sati sna po noći.